Lille A 👶🏼

Allmänt / Permalink / 0

Snart har halva tiden gått för vår pojke i magen. Tiden går riktigt snabbt. 


Jag känner mig helt ny på det här med barn, konstigt nog. Vad behöver man egentligen innan bebisens ankomst? Har skrivit en liten lista men känner mig ändå rätt vilsen alltså 😂 

Som sagt så är ju halva graviditeten gjord på Lördag, nästa halva kommer säkert gå lika snabbt. Det värsta är att jag inte vågar skaffa hem något ännu. Jag har ju kläder färdigt till honom men ingenting annat. Tror att det börjar bli läge att börja beta av listan snart, jag ska bara få övertaget över min hjärna igen. Jag vågar ju inte riktigt tänka att allt kommer att gå bra... 

Tur att Martin är tvärtom, han är positiv till allt hela tiden. Jag är ju livrädd över förlossningen. Hade jag fått bestämma så hade jag velat ha igenom ett snitt. Dels för att jag har fått förlossningsskada tidigare och dels för att någon annan har kontrollen över denna stora grej, inte jag själv som jag har vid en vanlig förlossning. Är rädd för att behöva föda hemma med tanke på hur snabbt det gick sist, är rädd för att förblöda, är rädd för att navelsträngen ska vara runt halsen, ja jag är rädd för precis allt som ni kan tänka er... Inte så speciellt hälsosamt men tyvärr kan jag inte hjälp det. Hade hellre njutit utav denna graviditeten och istället känt glädje, men det är svårt mitt i alla dessa tankar.

Vi får hoppas att allt går bra såklart 🙏🏻❤️

Till top