BM besöket

Allmänt / Permalink / 0
Jag var ju hos barnmorskan igår, allt såg bra ut. Sf-måttet låg på 23,5 ungefär så lite mindre mått än vad jag haft med mina andra 😊 Det säger ju inget direkt om barnet storlek men än så länge är livmodern normalstor 😊 Blodtryck och socker låg också bra.

Sedan hälsosamtalet i vecka 7 har jag gått upp 8,7kg. Känns som att jag har gått upp det dubbla med tanke på hur mina lår och rumpa har växt 😂. Jag har gått upp nästan det dubbla med mina andra barn i den vecka jag är i nu så förhoppningsvis slipper jag gå upp så mycket. Jag kan nog tacka mitt icke-sug för massa sötsaker för det här, haha. 

Pratade om att denna graviditeten verkligen är annorlunda till skillnad från mina andra graviditeter, barnmorskan sa att det säkert är för att det är en annan pappa nu. Om hon var allvarlig eller inte det vet jag inte men det är så jag också tänker iaf 😜

På söndag så ska vi göra vårt efterlängtade 3D ultraljud. Hoppas han ligger bra till så vi får bra bilder på honom 😊
Till top