Vissa saker är så märkliga ♥

Allmänt / Permalink / 0
Som de flesta vet så var ju vår plan att inte skaffa några gemensamma barn. Nu blir det så ändå och det är vi såklart glada över nu, det är väl bäst att tillägga :). 
 
Ungefär 1 månad innan vi fick reda på att vi väntar barn så är det hur många som helst som har frågat om inte vi ska ha en gemensam bebis, svaret har varit NEJ, haha. Det har varit så sjukt mycket bebis-snack runt omkring mig under en så kort tid. Det jag tycker är märkligt är såklart att frågan har kommit upp så många gånger och att vi helt plötsligt står där med ett + på stickan. 
 
Någon vecka innan jag fick reda på det så var jag på APT på jobbet. Vi avslutade mötet med att gå laget runt för att berätta lite kort om hur vi mår och hur vi har det. När det kommer till mig så säger jag att jag mår väldigt bra nu och har inte mått såhär bra på väldigt länge. Min chef säger då " Ja Erika, jag ser det på dig, jag skulle nästan vilja säga att du är gravid, för man brukar utsråla sig på det viset som du gör nu när man är gravid, det syns i ögonen" med glimten i ögat säger hon detta. Alla skrattar och jag börjar försvara mig med att jag faktiskt har spiral så nej inga ungar här. Så säger hon "du ska veta att jag faktiskt har ett öga för att se sånt". Återigen säger jag att här inte är några barn på bakning men tiden får väl utvisa om hon har rätt. Och tänk så rätt hon hade, haha! Hon vet dock inte om det än, men när jag berättar det för henne så kommer jag påminna henne om vad hon sa till mig på mötet ;)
 
Ordet doula har även dykt upp en hel del den sista tiden. Inget jag har läst om direkt fören nu, när det dök upp igen efter +. Så det känns som att det är något jag ska ha med på min fjärde och sista förlossning för att få en så bra upplevelse som möjligt. Jag har ju inga vidare upplevelser från mina tidigare förlossningar, milos var helt okej, men det gick nästan för snabbt och jag tror att jag mådde som jag gjorde efteråt pga det. Och vad jag kunnat läsa mig till så har folk bara haft positiva upplevelser med en doula och känt sig väldigt trygga med det. Nu återstår det bara att hitta en. Det är ett tag kvar så ingen panik :) Verkar dock inte finnas några i Halmstad, men det kanske går att lösa ändå.
Till top