Solen skiner i Skottorp 🌞

AllmÀnt / Permalink / 0

Vilket underbart vĂ€der det har varit idag. Vi har varit ute i princip hela dagen. Först drog  jag lite ogrĂ€s pĂ„ framsidan utav huset och Martin fixade lite i husvagnen. Sen Ă„kte vi till GlĂ€nningesjö och badade lite och nu Ă€r vi hemma igen. Snart ska vi göra hemmagjord pizza.


Barnen har varit hos oss i lite mer Ă€n 1 vecka nu! Tanken var att dom skulle kommit  i Torsdags men dom kom redan Fredagen innan pga vissa omstĂ€ndigheter som jag Ă€r fruktansvĂ€rt trött pĂ„ nu... Dom fĂ„r mer Ă€n gĂ€rna vara hĂ€r men det Ă€r sjĂ€lva situationen som stör mig.

Som de flesta redan vet sÄ kommer jag och barnens pappa INTE överens just nu. Han har en flickvÀn som inte accepterar mig och hon accepterar heller inte mina och Jimmys regler. Och det jag aldrig trodde skulle hÀnda har hÀnt, Jimmy accepterar att hon kommer och styr och stÀller. Vi hade en incident för ett litet tagsedan och jag har bett om ursÀkt till henne för min del, men hon bad aldrig om ursÀkt tillbaka.

IgĂ„r skulle vi alla vuxna ses hemma hos oss för att fĂ„ ett slut pĂ„ detta. Det var planerat sedan i MĂ„ndags. Jag har kravet att hon ska be om ursĂ€kt till mig som den vuxna mĂ€nniska hon Ă€r, efter att ha sprungit med en spade efter mig, sagt att jag borde genomfört mitt sjĂ€lvmord och att jag Ă€r sĂ„ vĂ€rdelös sĂ„ att jag inte ens kan ta livet av mig. DET vill jag ha en ursĂ€kt för, för innan dess slĂ€pper inte jag mina barn till en mĂ€nniska som önskat mig ur livet. Att be om ursĂ€kt bevisar bara att man inte lĂ€ngre stĂ„r för det man sagt och en ursĂ€kt gör att vi kan gĂ„ vidare till nĂ€sta steg. 

IgĂ„r ringde jag till Jimmy för att dubbelkolla sĂ„ att hon verkligen tĂ€nkte be om ursĂ€kt, annars var det lixom inte lönt för dom att komma hit eftersom hela grejen handlade om det. Men jag förstod ganska snabbt pĂ„ honom att det hade hon nog inte tĂ€nkt. Tillslut la han pĂ„ luren i örat pĂ„ mig och sa innan dess att dom inte tĂ€nker komma. 

Jag blir sĂ„ frustrerad över att han tillĂ„ter denna situation. Han kan göra klart för henne vad det Ă€r som gĂ€ller, för just nu, pga henne (och sig sjĂ€lv givetvis som tillĂ„ter detta) sĂ„ trĂ€ffar han inte sina barn. 

Han visste om att igÄr var sista chansen till att lösa detta, om barnen skulle följa med dom till Dalarna pÄ Torsdag. Tillslut hör han av sig och sÀger att dom kommer utanför oss och hon kommer att be om ursÀkt sen fÄr vi lösa resten en annan dag för dom skulle till Halmstad. Kan tillÀgga att jag hade skaffat barnvakt hela fredagskvÀll just pga att dom skulle komma.

Dom prioriterade alltsĂ„ att gĂ„ ut och Ă€ta före Ă€n att lösa allt skit sĂ„ att barnen kan börja bo varannan vecka igen, och dessutom följa med till Dalarna som dom sĂ„g sĂ„ mycket fram emot... Dom dök aldrig upp och IDAG hör han av sig att han vill lösa detta. Jag var Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt tydlig igĂ„r att det var deras chans men det struntade han i. Ă…Ă„Ă„Ă„h fy f*n...

Ja ja, jag fÄr i alla fall spendera tid med mina barn och jag Àr glad att jag har en sambo som inte blandar sig i nÀr det kommer till barnen och mig och Jimmy.


Till top