Vecka 12+5

Allmänt / Permalink / 1

Idag har jag gått 12 fulla veckor och 5 dagar. Magen blev svullen väldigt tidigt och jag tycker den har stannat där i storlek ett bra tag nu, men det kommer väl mer mage snart när livmodern gör sitt 😊 Huvudsaken är att barnet mår bra sen får magen vara hur liten eller stor den vill. Jag har börjat få små ilningar eller hugg på både vänster och höger sida om magen, långt ner. Vad jag kan läsa mig till så är det helt normalt och att det är pga att livmodern växer, så det hoppas vi på!


I onsdags lyssnade vi på bebisens hjärta här hemma. Vi har en egen doppler som även räknar hjärtslagen och dom pendlade mellan 130-150 😁 

Som det ser ut nu så är namnet till en liten kille bestämt. Vi kan ju ändra oss men just nu känns det väldigt rätt😊 Även andranamnet är spikat och hela namnet klingar fint med efternamnet som självklart kommer att bli Lönnstam 😁 

Tjejnamn vet vi inte riktigt än och det känns som att vi aldrig kommer komma överens om ett passande tjejnamn, haha! Jag har en liten lista och Martin gillar endast 2 namn utav dom, resten tycker han inte alls om..

Allis
Ebba
Elin
Esther
Ines
Isabel
Leija
Lykke
Sally
Mollie
Vera

Mina namnförslag och endast Ebba och Vera tycker Martin är okej. Så vi lär väl få hitta något annat namn till en tjej så vi båda gillar det 😊 Eller ja, Martin får väl skriva upp alla namn han kan tänka sig så får jag välja ut de namn jag gillar.

Jag är väl en typisk pojk-mamma så det blir säkert en pojke och då är namnproblemet löst iaf, haha.

#1 - - Faster nr 1:

Om faster får komma med förslag så skulle jag nog säga:

Elvira
Lilith
Linnea
Miriam
Ronja
Hilda
Livia

Svar: Linnea har jag också haft som förslag men det passade inte Herren det heller 😩
Erika

Till top