Till er som propsar folk till att dricka alkohol...

Allmänt / Permalink / 0

Hur har ni mage till att göra det? Om någon har bestämt att ingen alkohol ska intas, hur kan ni insisterar till att personen i fråga ändå ska ta en öl, för att "en öl inte är så farligt?" Vet NI vad som händer bakom stängda dörrar hemma när personen är berusad? Vet NI orsaken till varför personen i fråga inte bör dricka alkohol? Hur fan kan man sitta och försvara en sådan sak och kläcka ur sig att personen inte är eller aldrig har varit si eller så förut? Är det till någon ursäkt att personen aldrig skadat DIG genom att bli berusad? Är det okej att dricka öl eller annan alkohol bara för att DU aldrig har blivit utsatt för personens handlingar som onykter? 


Jag blir både arg och ledsen över när folk gör så. För JA, jag har varit med om det både en och två gånger. Och så "får" jag inte, eller rättare sagt så bör jag inte berätta anledning till varför jag och Martin har vår överenskommelse om just alkoholintag. 

Men en sak lovar jag från och med nu. Tänker någon gå emot vad vi har kommit överens om och tycker att jag är löjlig så ska jag berätta vilket beteende det är dom sitter och försöker försvara och som dom samtidigt kan utsätta mig för... Är det det som krävs när ett nej inte räcker så får hela sanningen istället komma fram. 

Och det är inte meningen att "hänga ut" Martin här. Han vet själv vad som har hänt och han har faktiskt fått välja mellan begränsad alkohol eller mig pga hans senaste fylla och han valde mig och vi har vår överenskommelse och det tycker jag att folk bara ska acceptera. Duger det inte att umgås med oss eller enbart med Martin utan alkohol så kan ni ju skita i att umgås med honom eller med oss, då klarar vi oss fint! Och bäst att tillägga är väl att jag älskar den Martin han är när han inte dricker alkohol 😍❤️

Det är inte meningen att någon ska behöva vara rädd för att det inte passar andra att man inte super som förr!!!!




Till top