Spiral och cellprov

Allmänt / Permalink / 0
Idag hade jag tid på kvinnohälsovården här i Laholm för att äntligen sätta i en kopparspiral. När jag var där så frågade de om vi skulle ta ett cellprov när vi ändå var där nere och grejade och det tackade jag inte nej till :) Skulle ha gjort det i våras egentligen men fick avboka det då eftersom jag blödde hela tiden pga min P-stav som jag då hade. Så nu är spiralen på plats och cellprovet gjort. Det gick bra att sätta i spiralen, väldigt enkelt och en snabbt övergående smärta. Jag hade Elin med mig in så jag kunde klämma hennes hand så jag kunde slappna av i dem nedre regionerna istället ;)  Barnmorskan råkade dra ut spiralen när hon satt dit den, så fick sätta in en ny igen, haha! Men det gick lika smidigt andra gången :) Hade väldigt intensiv mensvärk efteråt men just nu känns det bra i magen. Hoppas verkligen detta funkar på mig nu då jag inte vill eller "kan" ha något med hormoner eftersom jag blir deprimerad och får väldiga humörsvängningar av det. 

Till top