Det gör så ont...

Allmänt / Permalink / 3
Mitt barn blir illa behandlad av andra barn på skolan. Dem sparkar han i bröstet, dunkar hans huvud i stolpar, puttar honom från ställningar så han ramlar och slår i huvudet, slår han på käften, stoppar hans mun full med jord och talar om för honom hur sjuk i huvudet hans mormor är, för det har deras mamma sagt att dem ska säga till honom. Ni som känner oss vet hur nära kontakt Miliam har med sin mormor. Jag blir så ledsen. Miliam vill inte gå till skolan längre. Han har längtat efter att börja i skolan i 2 år! Så blir det såhär. Han sover ännu oroligare på nätterna nu än vad han gjorde innan. Jag har varit på skolan och pratat med lärarna, först då skulle dem lyfta det vidare till rektorn. När sånt här händer upprepade gånger av samma barn dessutom, borde det inte lyftas till rektorn utan att jag ska behöva säga ifrån? Jag har inte hört något från rektorn än.
 
Jag vill så gärna vara en stark mamma för att kunna hjälpa mitt barn, men istället sitter jag här och gråter och har inte en aning om vad jag ska göra. Det kan ju sluta riktigt illa om dem ska fortsätta att slå på honom.
 
Mitt lilla barn, mitt mammahjärta gråter för dig. Det gör så ont...
 
Vad ska jag göra?
#1 - - Elin:

Hamna på din blogg av en slump då jag kände igen namnet på instagram..
Jobbar själv som lärare och blir så ledsen när man läser det du skriver! Tycker det känns märkligt och oansvarigt från skolans håll att det inte sker något efter din tillsägelse. Stå på dig och kontakta rektorn igen! Lycka till!

Svar: Ja det är konstigt att dem inte har gjort något. Och miliam är inte personens första "offer" eller vad man ska säga, så dem borde gjort något för längesen när det gäller detta barnet :/
Erika

#2 - - Anna Bergström :

Usch Erika vas är det jag läser? Såhär får det inte gå till. Fina miliam. Och hur kan allt detta hända utan att det är någon lärare som regera? Du är en fantastisk mamma och jag förstår att det är tufft. Finns ju inget värre än att se äns barn fara illa! Stå på dig. Miliam har rätt till en lugn skolgång utan mobbing! Fruktansvärt. Många kramar

#3 - - Anna Bergström :

Usch Erika vas är det jag läser? Såhär får det inte gå till. Fina miliam. Och hur kan allt detta hända utan att det är någon lärare som regera? Du är en fantastisk mamma och jag förstår att det är tufft. Finns ju inget värre än att se äns barn fara illa! Stå på dig. Miliam har rätt till en lugn skolgång utan mobbing! Fruktansvärt. Många kramar

Svar: Det är en bra fråga :( ska ta tag i allt på måndag, inget mer ska få hända honom! Kram
Erika

Till top