fy för magsjuka!!

Graviditeten med Milton / Permalink / 3
Änså länge har jag klarat mig! Men Jimmy och Malin har blivit sjuka. Fast dom är på bättringsvägen. Så inatt blev det inte så mycket sömn. Miliam spydde oxå en gång inatt, men inte så mycket. Idag har han klarat sig helt :) Han har till och med ätit och fått behålla :)

Va på mödravården imorse och träffade Läkaren. Vi pratade om bäckenmätning (röntken) och om tillväxtultraljud. Tillväxt ska jag göra i vecka 35 men bäckenmätningen vet jag inte om jag vill göra. Velade rätt mycket när vi pratade om det (har ju velat fram och tillbaka hela tiden iofs) så jag har till vecka 35 att bestämma mig hur jag ska göra. Så efter ultraljudet så ska jag bestämma mig om jag vill göra det eller inte. Hon sa att i vilket fall som helst, om jag gör det eller ej, så kommer dom vara skärpta under förlossningen och inte dra ut på det om det skulle vara så att det inte händer något. Fick oxå  reda på att den ställning som Miliam låg i (när han inte kunde komma ut) heter vidöppen bjudning. Alltså så hade han skruvat sitt huvud åt "fel" håll och titta uppåt istället för neråt. Läkarn sa att bara för att Miliam låg så, så behöver det inte alls betyda att nästa kommer ligga likadant. Jaa men iaf, vi får se hur det blir med bäckenmätningen. Har ju några veckor på mig att bestämma mig. Vad hade ni gjort ?
#1 - - Sandra:

Varför vill du inte göra bäckenmätningen? Det är väl skönt att få det gjort och sedan veta om du kan eller inte föda vaginalt? Då kan du slappna av bättre när förlossningen väl är där :)

#2 - - camilla:

bäckenmätning ahr jag fattat t det är at man kollar bäckenet så at det säkert finns plats för en liten bebis att komma ut... Tror faktiskt att jag hade gjort en röntgen för att kolla det för då vet du sen att ja det finns plats eller nä det var för trångt .. sen kan det ju bli att man blir snittad av andra orsaker ändå men då vet du att det inte var för att det var för trångt i alla fall.. man det är alltidsvårt när man ska ta beslut om saker och ting .. du beslutar dej säkert för det som känns rätt för dej.. det är ju det man ska göra ... kram ha det gott...

#3 - - Emelie:

Är det farligt för barnet ifall man gör bäckenmätning? :)

Till top