....

Graviditeten med Miliam / Permalink / 8

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? : Mammakläder.(Så jäkla skönt)
*Vad var din/dina favorit rätter? : Hade inget speciellt som favorit, utan allt gick ner.

*Vad var dina/din favorit dryck? : Läsk :P (Coca cola)
*Vad tyckte du inte om? : Det va nog inget som jag inte tyckte om vad jag kan minnas.
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Nej.
*Vad var du mest sugen på? : Coca cola och choklad.
*Hade du halsbränna? : Jaa, usch!
*Hade du foglossning? : Ja, fast som värst i slutet.
*Hade du sammandragningar? : Ja

*Mådde du illa? : Bara dom första veckorna, men det va ingen fara.
*Vilken sovställning var bäst? : Sidan!!!

*När var din BF dag? : 14 Juni

*Gick du över tiden? : Nej :)
*Hur mycket gick du upp i vikt? : 30 kg
*Hade du mycket vätska i kroppen?
 : Haha ja , det såg rätt kul ut :P.
*Hur var ditt psyke? : Bra, men väldigt trött va jag. 
*Gnällde/klagade du?
 : Nej inte så värst mycket.
*Vad trodde du det var för kön? : Pojke
*Visste du vad det var för kön? : Ja, men inte förens sent i grav.
*Hur låg ditt SF mått? : Hur det låg? Jag följde strecket i mitten först, sen steg det ÖVER det överst strecket.
*Var du rädd för något? : Missfall
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Snabb och utan komplikationer.
*Hur ser du på graviditeten idag? : Bara positivt. Fast hade gärna sluppit undan havandeskapsförgiftningen. Älskar att vara gravid trotts att det är tungt och sådär! :D

Förlossningen 
*När började din förlossning? : Vet inte när man räknar att den startat?
*Hur började den? : Vet inte riktigt. Min slempropp gick ju och jag fick förvärkar eller vad man kallar det. hade det i några dagar men sen hände inget mer, så dom satte igång mig. Men vet faktist inte hur den började :S :P
*När åkte du/ni in till förlossningen? : Va ju inlagd innan, men va hemma på permis, så den 1 juni.
*Varför? : slemproppen och lite kraftigare sammandragningar (förvärkar) med korta mellanrum.
*Vem/vilka åkte du in med? : Min moster körde mig in då.
*Fick du/ni åka hem igen?
 : Nej
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Halmstad
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?
 : 1½ ynka cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Knappt någonting i början. Men några dagar senare så hände det en del.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : Jimmy och mamma va med under själva tiden med alla värkar o det dära. Men under snittet så va det bara Jimmy, Barnmorskan och alla läkare och allt vad dom nu va:P Mamma va utanför operationsrummet.
*Tog du nått smärtstillande?
 : Lustgas,EDA,akupunktur och en varm och "härlig" dusch:P
*Grät du?
 : Ehm, ja!!! Hade inte skat ett ljud innan under hela värkarbetet, men när dom snittade mig, då både skrek och grät jag :/
*Vad tyckte du var jobbigast? : Att bli snittad utan bedövning! 
*Var du rädd för något?
 : Tänkte nog inte så mycket på det, va så upptagen med mig själv eller vad man ska säga.
*Hur lång tid tog det? : Vet inte riktigt hur lång tid. Men det varade ju över ett dygn..
*Hur ser du på förlossningen idag?
 : Trotts det jobbiga så va det verkligen värt det!! Och jag ser fram emot en till förlossning som jag hoppas blir normal:)


Barnet

*Vad blev det för kön?: Pojke<3
*Hur mycket vägde barnet?
 : 4235 gram
*Hur lång var barnet? : 53cm
*Vad var huvudomfången? : 35,5 har jag för mig :P
*Hur mådde barnet? : Bra men han hade väldigt lågt blodsocker. Men annars var allt fint med honom (och det är det än idag) :)

#1 - - Jenny:

Okej fine, det är lugnt, har verkligen varken tid eller lust till sån här skit! Ni får ha det så bra!!



BTW det är så sjukt många människor som snackar skit om dej och ditt liv och jag försvarar och försvarar dej hela tiden men till vilken nytta?? Du ska veta att det är många människor runt dej som förmodligen säger en sak till dej men en annan till andra och jag hoppas att du får reda på vilka människor detta är och gnäller på rätt personer framöver!! Du behöver inte svara i min blogg för jag orkar inte skriva tillbaka mer!! Nu vet jag hur det ligger till!!!!!!!

#2 - - Malin:

Varför blev du snittad utan bedövning? :( hoppas det går bättre denna gången :)

#3 - - Erika - miliams mamma (snart 2 barns mamma):

Svar till malin: Jag vet inte riktigt varför jag blev det. Men Miliam mådde inte så bra i min mage i slutet av förlossningen och jag mådde heller inte så bra. Så det blev ju ett akut snitt, men varför det blev utan bedövning, det vet jag inte :(

#4 - - Nina:

Oj går man upp 30 kg ?



ha de bra /NINA

#5 - - erika:

inte klagade så mycket? någon som inte kommer ihåg riktigt hahaha! :P

#6 - - Pernilla:

Varför blev du snittad utan bedövning!!!:O

#7 - - Linda:

hur kan dom snitta utan bedövning :O så du kände allt, när dom skar upp allt o så ?

#8 - - Erika - Miliams mamma ( snart 2 barns mamma):

Svar till Linda: Hur dom kan göra det ? Det vet inte jag :P Antagligen så va det väl så brottom så dom inte kunde vänta på bedövning. Jag har ingen aning alls :P

Ja jag kände det, men sen efter att tag så fick jag massa att sova på under tiden.

Till top