❤️

Allmänt / Permalink / 1

Allt såg fint ut med vår lilla bebis. Jag tyckte dock hon verkade liiite konstig när hon tittade på nacken och frågade 2 gånger om vi inte skulle göra KUB-test. Helt ärligt så spelar det ingen roll för varken mig eller Martin om barnet tex föds med downsyndrom. Vi älskar barnet som finns i min mage och en sån sak skulle inte ändra på det. Enligt beräkningarna den här gången är jag precis lika långt gången som enligt senaste mens. På de andra två UL som vi gjort så har jag blivit flyttad en vecka bakåt men vår lilla plutt har växt till sig nu 😍 Vi pratade även om antidepressiva. Berättade att jag slutade rätt hastigt när vi fick veta om graviditeten och hur dåligt jag mådde. Hon tyckte det var galet och att jag borde börja igen för det är så många som äter det under graviditeten och för att barnet ska födas med abstinent så krävs det att man missbrukar ordentligt. Det är farligare att jag mår dåligt nu än att äta medicin så nu har jag en egen plan på att börja efter rutin ultraljudet. Får se vad öppenvården säger om det :)



#1 - - Eleonora Adriana ♥:

Jag fortsatte med mina antidepressiva under graviditeten, dock trappade jag försiktigt ned till halva dosen. Egentligen hade min läkare på psyk sagt att jag borde fortsätta med full dos när jag är gravid ändå, men ville trappa ned lite åtminstone just för jag var rädd att bebis skulle få utsättningssymtom. Många olika inom vården har också sagt till mig att det är värre om jag mår dåligt under graviditeten för det påverkar babyn värre än om jag tar mina antidepressiva. Men mådde bra med halva dosen och bebis mådde bra :)

Svar: Jag ringde till öppenvården direkt när jag fick veta att jag var gravid och en vecka senare var jag helt utan medicin. Bad ändå om att få trappa ut under en längre period men nej, icke! Jag hade hemska utsättningssymptom speciellt den första veckan... Men nu mår jag rätt okej men som BM sa så kunde det helt plötsligt komma över mig så hon tyckte absolut att jag skulle äta antidepressiva och det känns ändå rätt bra att en barnmorska är så positiv till det :)
Erika

Till top