Humörsvägningar

Allmänt / Permalink / 0
Denna graviditeten är den som skiljer sig mest emellan alla mina. De 3 första var väldigt lika i allt. Inga värre krämpor än halsbränna och lätt illamående om det gick för lång tid emellan måltiderna. En vecka innan jag tog ett test den här gången hände det många konstiga saker med min kropp. Jag fick världens klåda på hela kroppen och hela jag var full med blåmärken. Mitt tandkött blödde och gjorde ont så att jag knappt klarade av att borsta mina tänder. Jag blev hysteriskt trött och var tvungen att sova en liten lur mitt på dagen. Och det tyckte jag var väldigt märkligt med tanke på att jag åt medicin för min adhd som gjorde mig pigg och jag kunde i normala fall absolut inte somna hur trött jag än var, utan då fick jag hoppa över medicinen en dag och sova ut om kroppen behövde det.
 
Mitt humör är inte att leka med denna gången vill jag lova! Stackars Martin som får ta mina utbrott. Dom kommer från ingenstans och med världens jävla kraft, blir nästan rädd för mig själv. Jag kan iaf lugna mig snabbt men allra helst hade jag velat slippa att bli så där arg. Humörsvägningar så det heter duga. Ena stunden gråter jag för att jag ser ett gamalt par hålla om varandra, eller för att Lucas kom ihåg att packa ner ett spel ifrån hans mamma som Miliam skulle få låna, utan att behöva bli påmind. Helt plötsligt börjar jag skratta åt saker som knappt är roliga, haha! Känner mig som en schizofren jäkel.. Förhoppningsvis är det ett helt normalt tillstånd jag befinner mig i iallafall, men jag kan inte minnas att det har varit såhär förut med de andra. Men sen skiljer ju sig alltid alla graviditeter ifrån varandra.
 
Till top