Dagis

/ Permalink / 3

Idag var det dags för dagis för dem stora pojkarna igen. Dem fick ledigt hela förra veckan eftersom det aldrig slår fel med sjukdomar för vår del, när det väl är något. Och eftersom Milo fyllde 1 i lördags och det gick magsjuka på dagiset så såg jag det som en bra anledning att ha dem hemma. Så nu har jag precis lämnat dem och sitter hemma hos mamma. Skulle gått min långa morgon promenad egentligen, men Milo började skrika i vagnen eftersom han var/är trött, och sitter man i vagnen är det ju stor risk att man somnar och det går ju inte för sig ;) Något nytt han har börjat med. Så det var bara att traska hit så han får leka av sig lite så gör vi ett nytt försök vid 10. Mysigt med massa frost på gräset :) glashalt var det på marken oxå!

#1 - - Denise:

Sv: att jag är öppen 3cm, mogen och allt utan att känna av något när bebisen ligger så långt ner, sen att läkaren jag träffade sist gjorde en miss, skrev i att jag hade uvi men sa inget till mig, sen högt blodtryck oså men sa inget heller utan bara att allt såg bra ut..

#2 - - Denise:

Jo verkligen :/
Från början när jag träffade första läkaren, så kom vi överens om att så fort allt är moget och klart så ska jag få bli igångsatt för att undervisa det, så skulle träffa henne 1-2 ggr per vecka ftån v 38 bara för att ha koll.. Men så slutade hon och jobbar en annan stad, så efter mycket om och men så fick jag träffa en annan läkaren och han är katastrofal! Han menade på att jag fick skylla mig själv att Kian kom hemma för är man bara tillräckligt observant så känner man när man öppnar sig, och hade jag kännt efter så hade jag kunnat åka in själv när jag var öppen 5cm, sen att 97% av alla igångsättningar får sluta med kejsarsnitt och det ville han inte riskera när jag har så smidiga fl ändå osv, så hon har jag svartlistat och tydligen var jag inte den ända som han vart så emot.. Så ska dit torsdag så får jag en ny läkare på fre om den inte redan kommit.. Vilket jag inte tror :p

#3 - - Denise:

Haha ;) det var ungefär min tanke med.. För jag sov ju till ca 1timme innan han kom och vaknade av att jag hade ont i magen (Trode jag käkat något lustigt) så gick på toa, hoppade in i duschen, och påväg ut från duschen i hallen kom han ;) så hade jag vetat att jag var öppen och klar oså, så hade jag nog skyndat mig in ist ;)

Nja.. Det som skrämmer mig mest är ifall nästa gång går lika fort.. Speciellt om jag är ensam med både barnen eller så, vad gör man lixom? Hjälper ju inte med att knipa ;) samtidigt som alla fl är olika så jag hoppas nästan denna tar lite längre tid iaf så man hinner med, och framför allt att jag hinner in till sjukan.. För det är ju inte säkert att det går som det ska och att bebisen mår bra.. Det är nog det som gör mig mest rädd om den kommer ut utan att andas och dör för att man är på "fel" ställe :/ och inte får rätt hjälp.. För ambulanspersonalen var ju ingen höjdare direkt..

Till top