Milo

Graviditeten med Milo / Permalink / 0

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? : Ja det måste ju ha varit mammakläder eftersom jag inte kunde ha annat:P
*Vad var din/dina favorit rätter? : Älskade potatismos med fiskpinnar.

*Vad var dina/din favorit dryck? : Måste varit cola denna gången med.
*Vad tyckte du inte om? : Tyckte om allt.
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Nej.
*Vad var du mest sugen på? : Chokladen Japp.
*Hade du halsbränna? : Ja.
*Hade du foglossning? : Ja.
*Hade du sammandragningar? : Nej jag hade nästan inga alls :)

*Mådde du illa? : Ja lite grann dem första veckorna.
*Vilken sovställning var bäst? : Sidan, går ju inte ligga på annat vis :P

*När var din BF dag? : 22 November.

*Gick du över tiden? : Nej :)
*Hur mycket gick du upp i vikt? : ca 27kg (blöö)
*Hade du mycket vätska i kroppen?
: Nej inte så jättemycket.
*Hur var ditt psyke? : Bra till en början, men i slutet var det värre ;)
*Gnällde/klagade du?
: Ja en del gjorde jag väl. Men mest över att jag ville ha graviditeten över :P
*Vad trodde du det var för kön? : Pojke.
*Visste du vad det var för kön? : Ja i vecka 24 fick jag veta :)
*Hur låg ditt SF mått? : Normalt :)
*Var du rädd för något? : Missfall, och att något skulle gå snett under förlossningen.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Snabb och så enkel som en förlossning kan bli.
*Hur ser du på graviditeten idag? : Den var helt okej. Fast jag måste nog redan ha glömt hur jobbigt det var, för jag VET att jag sa till alla att dem skulle påminna mig om hur jobbigt jag tyckte att det var och att jag inte skulle ha fler barn ;)

Förlossningen
*När började din förlossning? : Från första värk - klockan 21:00 16 November. Från det att man räknar när man är öppen 4cm, så klockan 01:40 den 17 november.
*Hur började den? : Värkar.
*När åkte du/ni in till förlossningen? : 16 november klockan 23:40 var vi inne.
*Varför? : Hade regelbundna värkar
*Vem/vilka åkte du in med? : Min mamma körde in mig, Jimmy och Helen.
*Fick du/ni åka hem igen?
: Nej.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Halmstad
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?
: 3cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?: vad som hände? Milo föddes :P
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : Jimmy och Min moster Helen :)
*Tog du nått smärtstillande?
: Lustgas var det enda :)
*Grät du?
: Efteråt så grät jag lite grann, men det var pga lycka ju :)

*Vad tyckte du var jobbigast? : allt är väl ganska så jobbigt under en förlossning, men det jobbigare måste nog vara känslan när huvudet är mellan benen :P

*Var du rädd för något? : Ja att spricka på samma vis som med Milton.
*Hur lång tid tog det? : från första värk, 6 timmar, från 4 cm öppen, 1 timme och 30 min. Krystvärkar, 5 min :)
*Hur ser du på förlossningen idag? Den var helt underbar såklart, trots all smärta :)


Barnet

*Vad blev det för kön?: pojke 
*Hur mycket vägde barnet?
: 3720gram
*Hur lång var barnet? : 52cm
*Vad var huvudomfången? : 34,5
*Hur mådde barnet? : Bra :)

Till top