Kommentar.

Frågor / Permalink / 2
Kommentar: Att barnen har varit stora beror väl på vad du har ätit under graviditeten? Hur mycket du har "gödat" dom så att säga. Är det inte så?
Med hyffsat nyttig mat o motion under graviditeten så borde väl barnet vara normalstor o väga en si sådär 3 - 3,5 kilo.

Svar: Nej, det har inte med det att göra! Barnet tar all den näring den behöver och skulle jag äta lite extra så tar den inte extra näring för det, utan det sätter sig på min kropp istället. Så om man nu äter mycket så blir ju inte barnet större bara för det. Det är något annat som ligger bakom att just mina barn blir stora. Fast Mlton var ju bara 100g större än vad du anser som "normalstor", och jag åt precis likadant med honom som med Miliam (4235gram) och som jag gör med även denna bebisen! :) Och för att jag motionerar så blir ju inte barnet smalare precis, det är ju mer nyttigt för mig om jag motionerar, oavsett om jag har bebis i magen eller inte. Varför är du anonym under alla dina kommentarer? Kan svara på din andra fråga med, men då vill jag att du ska berätta vem du är.
Kan ju tillägga att min kusin spydde under nästan hela sin graviditet, fick typ 3 veckor tidigare och han vägde 3,6. Så där kan man ju verkligen inte "skylla" på att det beror på vad man äter osv.

Svara inte på fler anonym kommentarer från o med nu, hur snälla eller elaka dem än är!
#1 - - Sandrah - mamma till Devin & Vilde & bebis på väg:

Haha så fånigt skrivit av den anonyma.. klart det inte beror på hur mkt man äter. Däremot beror det på hur mamman ser ut efter sen. Jag åt asmycket choklad med Devin i magen (craving) men han vart ju inte fetare för det, däremot vart jag det :P

#2 - - Anonym:

Jag var mest anonym eftersom jag själv inte har nån blogg. Gillar bara att läsa. Men kan väl tala om att jag heter Jennie och jag är 21 år.

Till top