Akuten

/ Permalink / 12
Va på akuten idag med Milton, dom tyckte att det såg bra ut med honom, men han är nog allergisk mot ersättningen sa dom, så ska testa med någon mjölkfri tror jag dom sa. Blir att vi kanske åker in igen, eftersom att han inte behåller något och han har fått prickar över hela kroppen + att han sover länge och är helt slapp, inte alls så kontakbar som han brukar. Hoppas fan inte att det är något fel på vår pojke, då vet jag inte vad jag gör :(.

Erica och Simon är här med lille Neo nu, så ska vara lite social.

blir nog att jag svarar på frågona imorgon istället.
#1 - - Emelie:

Hoppas han blir bättre! :D

#2 - - Sandra:

usch, låter inte skoj. Tur ändå att det är i tid som ni märkte isf om det är det att han är allergisk. Jag försökte byta till mjölkfritt till neoh men han vägra äta den, då den smakar helt annorlunda. jag testade flera olika men ingen ville han ha. men som tur är så ordnade det sig iallafall, jag kunde ju amma och så bara att han behövde ibland få i sig lite mer då han var så stor när han kom hehe. har du slutat amma helt nu? hjälpte det inte med sådana där nappar eller vad sjutton det är som man kan sätta på tuttarna för att det ska bli bättre :P?



iaf,, så som du beskriver att han är,, så var neoh ett tag, han hade magsjuka två ggr på tre veckor stackaren,, han spydde gult till slut, typ galla, bara för att han inte hade nå mat o spy upp . men vi åkte in o allt såg bra ut,, till slut så blev han bättre. han var jättedåsig och frånvarande i flera dagar och jättelös i magen men de me att han var så matt och dåsig vr nog för att han höll på att återhämta sig, för han blev bra någr dagar efter igen. hoppas han kryar på sig lillkillen! :)kram

#3 - - frida:

hoppas han krya på sig

#4 - - Jennie - mamma till Oliver ♥:

Usch då :( Krya på dej lilla Milton!

#5 - - Anonym:

du kan inte försöka ta upp amningen igen då? han kanske mår bättre av det, finns ju amningsnapp ifall det gör ont på dig. /mia

#6 - - nathalie:

Amanda va allergiskt mot komjölk produkter o hon ble också jätte dålig, precis som du beskriver me Milton! Vi fick en ersättning utskrive från apoteket som hette nutamigen, hellt utan mjölk produkter, plus att den blir lite tjockare i magen därför svårare att kräka upp! Amanda kräkte som en fontän till magen va tom, så hon började gå ner i vikt! Men ta de baralugnt, de går säkert att åtgärda, får han rätt mat så ska du se han blir som vanligt igen!

#7 - - veronica mattsson:

Tråkigt att höra att Milton mår dåligt. Mjölkallergi är ganska vanligt. Syrrans båda barn hade det (växte bort när de var ca 1-1½ år). Mitt råd är att du ger honom mjölkfriersättning typ Nutramigen. Eftersom du ammar ska du avstå all typ av mejeriprodukter. Då försvinner snart prickarna och han får behålla maten.



Lycka till

Kram Veronica

#8 - - Hasse Hagström:

Allergi? hoppas Milton börja piggna till nu.ta hand om dig.kram

#9 - - Sandra:

vrf har du tagit bort min kommentar :P?

det var ju inget elakt jag skrev? :S

#10 - - Okana - lyckligaste blivande mamma:

Stakars liten bebis :( Hoppas han mår bättre snart :)

Kram

#11 - - Sandra [2barnsmamma]:

Låter jobbigt!

Hoppas att det bir bättre snart! :)

#12 - - Katrin:

Usch va hemskt o vad jobbigt :( . hoppas han håller sig frisk nu ..

Till top